söndag 19 maj 2013

Det lönar sig att vara envis!

I torsdags så ringde jag återigen till ortopeden i Borås för att fråga hur det går med rullstolen. Jag hade inga större förhoppningar om den, men svaret fick mig att haja till. Jo, det låg en remiss till rehab om en rullstol till mig och väntade! Snabbt faxades den över till rehab i Skene och rara Virginia lovade komma med den samtidigt som stolen till köket på måndag. Resten av dagen gick i ett svep. Ingen sjukgymnasik enligt pappret, men jag rensade land med hjälp av sonen som snällt flyttade stol, hacka och skottkärra efter mig. Många vändor blev det upp och ner hoppande i trappor släntar innan vi var färdiga. På eftermiddagen gjorde jag även rent i badrummet, en av de få sakar jag klarar av utan problem. Sedan torkade av köksluckorna sittande på pallen och dammade av på övervåningen. Damsugning och våttorkning av golv lämnade jag åt mannen att göra. Ett annat problem har dykt upp på himlen och det är den andra foten. Den foten som jag stukade svårt för ett år sedan började ömma igen precis under knölen. Jag kan ju tänka mig vad det är. En liten överansträngning då jag belastar den ganska hårt just nu, framför att när jag vrider foten åt alla håll utan att lyfta den så mycket. Måste nog tänka på det lite mer i fortsättningen så det inte blir värre.

Inga kommentarer: