måndag 13 maj 2013

När hälsenan brast den 11 maj

Bestämmer mig för att följa med svärmor upp till konsum för och handla 11-fika och lördagsgodis till barnen. Klarar att hoppa runt i hela affären utan några missöden och det är roligt. Följer även med barnen in i godisaffären trots den höga stentrappan. Vädret är underbart och jag ligger och löser korsord medan de andra sätter upp vindskydd. På eftermiddagen spelar svärfar och barnen golf och jag ska ner till havet. Än så länge har jag bara klarat att gå till servicehuset och tillbaka och dit är det ca 100 meter sammanlagt, ner till havet är det kanske 500. Jag tar det i etapper, men jag klarar det faktiskt. På tillbaka vägen tar vi en glass. Resten av kvällen blir lugn med tv-tittande och nygjord kladdkaka med glass. Jag är helt slut och är glad att jag har toan i vagnen.

Inga kommentarer: