torsdag 16 maj 2013

Uppdatering om handling och storbak

Igår följde jag med mamma för att handla. Det kändes härligt bara att få komma utanför dörren! Väl i affären var det lite nervöst, skulle jag orka genom hela affären eller skulle jag bli tvugnen att sätta mig och vila efter halva turen. Så här i efterhand kan jag säga att det gick jättebra. Jag både orkade och tyckte inte alls att det var så jobbigt som jag trott. Tråkigt var förstås att jag inte kunde plocka ner varorna själv. Det fick min man göra. Förrutom att handla stötte jag också på två vänner och kunde prata en stund. Jag saknar det sociala livet jättemycket, men man kanske vänjer sig. Igår satt jag även ute på altanen och lapade frisk luft, men innan dess invigde jag pallen som svärmor kom med till köket innan min riktiga stol anländer. Den är ganska hög så jag kan sitta på den med gipset i golvet på en kudde,annars är det svårt att sitta på en vanlig stol då tårna pekar nedåt. Då vi hade en del mjölk över gjorde jag både en ugnspannkaka och vanliga pannkakor till kvällsmat. Riktigt roligt att laga mat! Idag har jag provat duschpallen. Det var så skönt att duscha utan och behöva spänna sig hela tiden. Lindade en handduk om det gipsade benet och hade det utanför duschenväggen och det fungerade bra. Tror även jag kommer att använda pallen till att tvätta håret på, tills nu har jag tvättat det i handfatet och det känns lite meckligt minst sagt! På morgonkvisten satte jag även igång att baka lite stärkt av att jag klarade pannkaksstekandet igår. Fixar nu att sitta och blanda i ingredienserna samt hoppa utan kryckor för att hämta saker i skåpen. Precis innan jag skulle baka ut frallorna dök älsdsta sonen upp på en håltimme och hjälpte till att ta upp plåtarna. Nu står de och jäser och ska snart in i ugnen.

Inga kommentarer: