onsdag 28 mars 2007

Utekväll i vårvädret


Igår var hela familjen ute till halvåtta och det märks att vi går mot sommaren. Runtom i grannskapet kapades det grenar, röjdes i rabatter och planterades blommor. Jag tittde en gång till på gullvivorna, men bestämde mig för att satsa på Granngårdens erbjudande om påskliljor för 15 kr krukan istället. Väl nere på Granngården fann jag även penseér 6 st för 35 kr så det slank ner två byttor sådana också. Jag planterade både i kruka och i blomsterlådan vid friggeboden. Nästa sak som blev gjord var det tråkiga nersjunkna hålet i gräsmattan som nu blev uppfyllt och slätt igen.

3 kommentarer:

Aradil sa...

Jaaaa, penséer - nu är det vår!

Anonym sa...

Penséer är så fina! Och vet du?! Vi har en likadan kruka som dig haha!! Jag bara "men har inte vi en sån?!" hihi!

MissTaken sa...

very nice =)