fredag 23 mars 2007

När du får oväntat besök

Ingalunda var det någon kaffegäst som dök upp hos mig i ondags snarare en matgäst. Jag tolkade först besöket som det iallafall, då jag höll på att värma fiskbullar när det knackade på. Inte heller hade min gäst tänkt på att vi har en ytterdörr som fungerar utmärkt, utan ville in på baksidan. Så här i efterhand kan jag ju tycka att det var tur. Det är inte säkert att jag hade hört hans försynta knackning på dörren. Jag hade ju tyvärr inte så mycket mer att erbjuda mer än fiskbullarna som jag inte tror skulle falla honom i smaken. Till min förvåning verkade han inte intresserad av mat utan snarare av sällskap och vi umgicks under hela lunchen. Det är ju inte alltid man har herrsällskap hemma! Under hela eftermiddagen stannade min gäst för att sedan dyka upp i samtliga rum som om han spanade in mig och jag måste säga att jag blev lite smickrad. I torsdags dök han upp igen framför Simon som blev glatt överaskad och idag har han synts till igen. Här kommer en liten bild på vår hemlige gäst. Han har för övrigt löst matfrågan själv. Jag och Oliver blev vittne till när han slukade en liten insekt givetvis samtidigt som vi åt middag.

3 kommentarer:

Aradil sa...

Nämen, så mysigt!
Jag brukar aldrig lyckas fota småfåglar för de är så skygga och allt annat än stillsamma. Den här herren verkar inte passa in på den beskrivningen :)

niffin sa...

Ett sånt trevligt besök!:P
Han ser koncentrerat intresserad ut (& tar väl upp ett anteckningsblock när ingen ser ;)

MissTaken sa...

hihi va sött :D