tisdag 6 mars 2007

En produktiv vecka


Var bara tvugnen att visa mina krokusar. Jag blir lycklig varje dag när jag passerar dem. På framsidan har det också kommit upp nyplanterade krokusar och det är nästan som på julafton när man går och väntar!Jag kommer inte ens ihåg vad jag har satt, men som tur är har jag skrivit upp och ritat på ett ungefär vad som kommer upp eftersom minnet är som det är. En gång testade jag ett trädgårdsprogram, men det var bökigt och omständigt att använda. Nu skriver jag upp för hand i ett blomblock hur, var och när allt blommar samt en förteckning över allt som finns i trädgården. Där rymms även mina ganska vida framtidsplaner. Att planera en trädgård som ser fin ut är inget man gör i en handvändning direkt. Det är lätt hänt att det dyker upp trista gluggar som inte blommar alls eller att det skär sig någonstans. På hösten och våren går det nämligen inte att se så bra vad som är vad eller hur det tar sig till nästa år. Fast jag gillar att planera och fundera över hur jag vill ha det.

I veckan har jag fått färdigt tröjan till dockan och min mamma var här igår med en tröja och matchande kjol. Här sitter de fina "damerna".



I lördags så letade jag förgäves efter rosa krukor till Louise fönster. Det fick bli ett par beige som jag målade på. Däremot fann jag lampan intill och det var precis en sådan som jag ville ha, dessutom var det halva priset på den. Gardinerna fyndade jag i förra veckan och sydde dem samma dag i en takt som till och med förvånade mig själv. I fönstret hänger även tre små änglar, men de är nog för små för att se på fotot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh jättefint alltihopa =)

Aradil sa...

Krokus!! *avundsjuk*
Här har jag inte sett en endaste liten lök ännu...

niffin sa...

Så fräscht & fint! (Underbara små krokusar!) :)

Grodan sa...

Här har jag skymtat tulpanbladen och nu syns även de gula krokusarna.