måndag 26 mars 2007

I röjartagen

En hel helg har gått och jag har lyckats att hålla mig ifrån datorn. Istället har jag ägnat mig åt kropp och själ. Fick ett ryck i lördags och satte upp mina nya påskgardiner. Väl nere i syrummet pockade "den strykta högen" på min uppmärksamhet. Jag insåg att det var dags att ta itu med den och strök upp allt sen fick jag syn på "kläder som ska lagas högen". Mitt motto är att det är bäst att passa på så länge lusten finns och jag hade lust just nu. Mannens byxor lades upp, min topp fick nytt liv med lite kortare ärmar och Simons byxor lagades. Kvar blev Louise klänning som jag lagade till, men som jag även ska brodera en liten figur över ett hål. Det får bli ett senare projekt. Till sist röjde jag ur en del grejer som bara hade blivit införsta i rummet i brist på tid. Nu kan man faktiskt se bordskivan och strykbrädan igen och det kändes så bra att få det gjort.

Jag passade även på att köpa jord och strö ut över rabatterna. Länge stod jag utanför blomsteraffären och tittade på de svartgula gullvivorna. Det är ett par sådana jag har velat ha en längre tid helst tillsammans med svart penséer, men tyvärr fanns det inga sådana. På något vis känns det ändå som det är i tidigaste laget för att plantera i kruka nu. Något annat som jag skulle kunna roa mig med är att plantera om mina pelagoner.

I söndag var jag och Elvis ute och gick i väldigt rask takt. Jag har bestämt mig för att gå minst 3 gånger i veckan/1timme. Det var så varmt att vårjackan åkte av och ändå var jag svettig när jag kom hem. Förhoppningsvis gör det här att jag förlorar lite hull runt midjan inför badsäsongen!

2 kommentarer:

niffin sa...

Det är verkligen en bonus med att ha hund: de drar en med ut på nyttigheter! :P

Grodan sa...

Ja, du har ju dessutom en grey hound som måste motioneras. Jag har en sällskapshund som är lite lättare att fuska med. Det senaste året har mest sambon och barnen gått promenader, men nu ska det bli ändring på det!