onsdag 27 juni 2007

Smygsemester!

Ni får hålla tillgodo med att jag inte bloggar så ofta under semestern, redan nu växer mina listor på allt jag ska göra! I familjen har vi smygstartat semesterfirandet,i lördags strosade vi runt i Varberg och regnmolnen såg vi inte röken av längre. Vi knatade på längs strandpromenaden och bara njöt. Stannade till och åt gott, barnen uppförde sig och åt upp sin mat med. På eftermiddagen fikade vi i fästnings terassen och spanade ut över havet!

På väg till Varberg stannade vi till i Veddige och shoppade loss hos Karlssons (den enda affären som hade öppet). Jag som spanat efter linnen i över en vecka hittade utan problem 2 röda och ett grönt. De röda gav jag skrattretande 25 kronor för! Dessutom hamnade det en röd topp och ett par svarta highwater byxor i kassen också. Redan här kände jag på mig att det här kommer att bli en härlig dag.

En annan trevlig händelse inträffade på restaurangen när vi skulle betala notan. Servitrisen måtte haft en stressig dag för vi fick både växel och pengen vi betalade med tillbaka. Allt som allt betalade vi tre kronor för maten, som för övrigt var väldigt god!

I måndags var vi i Skara sommarland med alla barnen. De roade sig kungligt, bäst var vattenlandet med vattenrutschkanorna. Simon vågade sig på fritt fall, jag valde att åka med längs ett rör sittande på en gummibåt (när Filiph inte vågade står morsan till tjänst). Oliver roade sig med lillasyster i kottedammen där det fanns modell mindre grejer att ägna sig åt.

Oliver gillade även karusellerna som han fick åka med vuxen (läs mamma) och tjatar redan om Liseberg. Här kommer ett kort på alla fyra vid nöjesparken.

4 kommentarer:

niffin sa...

25 kronor för kläderna & 3 kronor för maten - så kunde det gärna få vara fler gånger! :P

(Vad fint blått du fått det här! :)

MissTaken sa...

Helt förståligt med bloggandet ;)

Åh Skara, där var länge sen man var!

Anonym sa...

Små utflykter är underbara. Men jag hade nog påtalat för servitrisen att hon gjort fel - förmodligen fick hon själv stå för kalaset.

Grodan sa...

Jo, sambon hade lite dåligt samvete för just det.

Ja! Blått är flott!