tisdag 3 juli 2007

I brist på sol!

Den här veckan var tänkt att ägnas åt utomhusaktiviteter såsom sol och bad, men i brist på ovanstående har jag tid över till att skriva några rader. Lördagen bjöd dock på lite sol och vi satt ute på kvällen och grillade. I söndags åkte vi mot Göteborg och tittade på Media Markt. Mycket teknik och tv,dvd,datorer och mobiltelefoner. Sambon var salig, jag och väninnan gäspade och gick vidare till klädaffärerna. Det blev inga fynd, allt jag hittade var röda toppar och jag har redan 3 stycken nya i rött. Väninnan letade efter en hallonröd topp, men hittade inte heller något. Sen för vi vidare upp till Ramberget och beundrade utsikten över Göteborg för att till sist fika i Guldhedens vattentorn. Därifrån ser man också långt ut över staden och äppelpajsportionerna är stora, påtår är gratis och det finns trevliga spel att fördriva tiden med. På hemvägen svängde vi förbi Landvetter flygplats och såg två plan starta till barnens förtjusning.

Något annat spännade som har hänt är att jag ska på jobbintervju idag för en städfirma. Jag hoppas verkligen att jag gör ett gott intryck och att jag får jobbet. Det skulle innebära att jag bara jobbar dagtid i fortsättningen och det skulle vara så skönt.

Här på bloggen har jag nu bytt skinn eller snarare ändrat till det gamla. Jag funderar på att till nästa byte konstruera ett nytt (kanske) för det var nästan lika roligt som att greja med hemsidan.

Inga kommentarer: