torsdag 14 juni 2007

En blomma till mina läsare

Skickar en blomma till mina underbara bloggläsare som tröstar mig.
Idag är det dessutom skolavslutning för Simon och Filiph så det passar bra med lite blommor. Igår var vi och tittade på studenterna som åkte förbi i pyntade bilar,cabbar,båtar och flak. Ack ja, nog minns jag hur det var "när den ljusnande framtid är vår". Nu sitter min framtid på filten jämte mig och funderar över vad de ska åka i när de tar studenten!
Ibland känns det som om det räcker med att sluta ögonen ett ögonblick och flera månader har mystiskt försvunnit under den tiden. När jag var barn var sommarlovet nästan en evighet, numera svischar det förbi på nolltid. Bäst att genast börja njuta för att hinna med!

2 kommentarer:

niffin sa...

Ja, det är sanslöst vad fort det går nu! Midsommarafton, några dar i juli & POFF - så är det sensommar igen. Men det är skönt det med - på sitt sätt. ;)

Grodan sa...

Så sant som sagt! :)