fredag 22 juni 2007

Glad midsommar!

Önskar jag allihopa därute. Här vräker regnet ner och solen lyser med sin frånvaro. Med andra ord är det som det brukar vara på midsommarafton! I år är det första året på många år som jag inte har krans i håret, det är helt enkelt för ruggigt för att ta sig ut och plocka blomster. Lilltösen är belåten med att vara utan också, kan jag tro. Dagen har varit lugn, vi har fikat hos en kompis och intagit sillen och jordgubbarna hemma. Jag har gjort två spurtrundor ute för att hämta gräslök och dill till middagen. Väl inne torkar både hår och kläder igen och jag tänker inte fresta vädergudarna med några mer projekt utomhus. De enda som festar utomhus är våra mördarsniglar som har varit i farten hela dagen, resten av våra grannar håller sig inomhus eller sitter i partytält alternativt uterummet. Det är vid sådana här tillfällen som jag inser varför vi ser mängder med nya uterum varje år, folk tar helt enkelt det säkra före det osäkra.



Igår passade vi på att grilla medan vädret fortfarande var fint. Det var en ljuvlig kväll och vi satt ute på baksidan under vårat tak. Just då dryftades tanken på att låta sidorna på altanen vara öppna för "nu var det ju så fint precis lagom". Idag skulle man minsann ha tätt runt uterummet för att uppnå lagom temperatur!

2 kommentarer:

niffin sa...

De enda som festar utomhus är våra mördarsniglar som har varit i farten hela dagen
Jadu, det är inte rättvist! ;)

Ha det gott resten av helgen!

MissTaken sa...

Hoppas du haft en trevlig helg :)