tisdag 19 juni 2007

Sommarlovet är här!

Sommarlovet är här och barnen är lediga. Jag smygkollar på sommarmorgon med dem varje dag och årets sommarmorgon verkar vara en uppföljare fjolårets. Lite halvhysteriskt, men ändå lite småkul mellan varven. De stora barnen gillar Tintin, serierna tycker de är sådär. Jag kan nog hålla med dem i det fallet. Skulle önska att serierna vände sig till en yngre publik och framför allt något annat än de trista australiensiska som påminner om varandra. Helst något som även vänder sig till killar och inte bara tilltalar tjejer. Det finns ju svenska serier som är poppis som de gott och väl kunde sända istället för textade, då kunde alla kolla och följa. Mina killar har svårt för känslosamma grejer och gillar mer action. Allt med sport faller också bort. En serie som skulle passa bra skulle innehålla spänning och äventyr utan att för den skull vara löjlig. Alla mina barn gillar Lilla jönssonligan så något sådant skulle gå hem garanterat!

Själv har jag harvat igenom skolavslutningar och avslutningar med respektive klasser och ett föräldramöte under den senaste veckan. Pust! Nu ska det förhoppningsvis inte bli något mer innan till hösten igen. Jag kämpar vidare med Louises bildspel och här är den senaste bilden i raden. Kvar återstår endast augusti, september och oktober.

2 kommentarer:

niffin sa...

Jag är ett stort fan av Shaun the Sheep som går på fredagar - äntligen är han i Sverige! (Wallace & Gromits "efterföljare)

Du måste ju visa "juli" på Paws, vetja! De är så söta, de där månadsbilderna. :P

Grodan sa...

Ja, Shaun the sheep är rolig! Det gillar både 12 åringen och 5 åringen plus jag också!!