tisdag 1 maj 2007

Sjöstensplattor

Idag har mannen varit ledig vilket oftast innebär jobb härhemma istället. Både jag och mannen har svårt att bara sitta och njuta av vädret med armarna i kors. Mannen inledde förmiddagen med att grundmåla våran nya grill. Vi vill ju naturligtvis grilla så snart som möjligt! Jag passade på att plantera några sommarlökar och gav mig i kast med att befria gräsmattan från ogräs. Det är mer eller mindre ett heltidsprojekt att hålla på med, men jag begränsade mig till utblommade maskrosor och en lilaröd bladväxt. Under grillen har vi lagt sjöstensplattor och det blev så bra att vi beslutade oss för att lägga sådana hela vägen istället för trätrall.

Större delen av eftermiddagen gick åt till att hämta plattor, bära plattor och lägga plattor. Vem behöver egentligen gå på gym? Vid halv sjutiden var vi färdiga och resultatet blev utmärkt. Jag ska lägga in en bild sedan på det när grillen är färdigmålad också. Medan mannen och svärfar fixade med plattorna hann jag med att stoppa ner ett gäng dahlior som grannfrun inte fick plats med. Känner mig riktigt nöjd med dagen!

3 kommentarer:

Aradil sa...

Det känns verkligen skönt när man får saker gjorda :) Ser fram emot bilderna!

niffin sa...

Du skrev: ...Vem behöver egentligen gå på gym?..
Vilken bonus! ;)

Anonym sa...

Så sant! Man får muskler på köpet när man pysslar ens trädgård med mera.
dessutom gratis! Och att få vara ute i naturen är ju underbart!