söndag 27 maj 2007

Vilken mors dags present!

Jag har haft fullt upp i veckan med att jaga runt i trädgården efter mördarsniglar. Då här har regnat mycket så har det dykt upp mängder med små nykläcka "hatobjekt". Igår satsade vi hårt och klippte häcken. Jag passade på att titta ner i min pallkrage och såg att jag redan nu kan festa på rädisorna. Måste säga att odla i pallkrage har varit en lysande idé. Sniglarna kommer inte åt grönsakerna och eftersom jag har haft locket på så har bevattningen varit minimal.

Idag har jag blivit uppvaktad med framdukad frukost av de äldre sönerna. Sedan har vi varit på tältutställning för att kolla på ett tält till sommaren. På en halvtimme hade vi bestämt oss för ett tält som förhoppningsvis kommer att användas flitigt. Det kallar jag för en rejäl morsdags present! Skämt åsido, det är ju inte bara jag som vill ha ett tält. Vi har tagit ett femmannatält med två sovalkover och ett rejält rum utanför där man utan vidare kunde få plats med ett campingbord och 4 stolar.


4 kommentarer:

niffin sa...

Oj, inte dåligt! Som en liten friggebod! :P
(Hur "exterminerar" du sniglarna?
Det verkar finnas så många olika metoder!)

Grodan sa...

Jag varierar mig! Är de väldigt många plockar jag dem i en hink och strör salt över dem. Är de få klipper jag itu dem eller saltar på platsen. Problemet med att salta på platsen är att växtligheten dör runt om. En och annan trampar jag ihjäl.

niffin sa...

Ja, man får vara hård mot de hårda.
Det är ju det enda som hjäper!
(Klippa sniglar måste vara en... upplevelse. ;)

Anonym sa...

Här verkar ni uppskatta fina presenter och då tar jag mig friheten att tipsa om Sveriges Exklusivaste Barnvagnsskyltar! Man skapar dom själv på nätet. Jag köpte en skylt som dopgåva och en som bröllopspresent – mycket uppskattat!
www.swedishplate.com
Alex