fredag 18 maj 2007

Om man ändå vore liten igen

Ibland önskar jag att jag var barn igen, speciellt när jag ska handla badkläder. Idag har jag shoppat en ny baddräkt till Louise och billigt var det med. Endast 59 kronor för denna underbara tingst!

Det bästa med att handla till barnen är att storleken stämmer överrens med längden. De behöver oftast inte ens prova! När jag ska prova kläder kan storleken variera mellan 40-44 och aldrig att jag skulle kunna gå in och ut med något plagg utan att först prova det! Det jag retar mig mest på i badklädesväg är hur små alla storlekar är. När man har 42 är det helt enkelt inte så snyggt med knytbikini för då sväller huden upp runt bikinitrosan! Jag vill med andra ord inte ha en sån där minimal sak över baken även om den passar!! Inte heller är modet låga bikinitrosor något för mig då jag genast undrar om jag verkligen bär några trosor alls för de syns inte från ovansidan, magen täcker dem! Inte heller vill jag skutta omkring på stranden och oroa mig för att tuttarna ska hoppa ur behån och har man d-kupa behövs faktiskt inga ilägg! Till detta kan jag tillfoga att jag gillar färg och vill inte ha tråksvart och inte heller någon tantmodell! När jag handlar på barnavdelningen hänger det underbara trosor och toppar som ser praktiska ut, de täcker både rumpa och har lite ben (så man slipper ansa så ofta) och toppen ett rakt streck med krosade band i ryggen skulle passa mig utmärkt. Tyvärr slutar storlekarna vid 164!
Baddräkterna är härligt hela även över ryggen och finns i rött, rosa,blått och turkost! En sådan baddräkt finns inte att uppbåda i min storlek på vuxenavdelningen och om jag mot förmodan skulle hitta något skulle det kosta skjortan. Nåja, som tur är var det Louises tur att skaffa nytt den här gången och jag har faktiskt 3 bikini som sitter något så när på mig.
När jag var liten hände det ibland att mamma och jag hade matchande kjolar på oss, undrar om det går att få tag på något sådant idag? Matchande baddräkter hade varit något!

2 kommentarer:

niffin sa...

Vilken söt baddräkt! :P
Det vore bra om alla bikinis fanns så man kunde köpa bh:n & trosan för sig. Storleken däruppe & därnere är ju ofta inte densamma. ;)

Grodan sa...

Ja, fast det kan man ju för det mesta. Jag kikade på bikinis i lördags och hittade faktiskt shorts och matchande bikini!Ska ta en funderare över det...