måndag 17 september 2007

Helgmys

Helgen har passerat och den har i stort sett bara innehållit mat och film. Igår såg vi på Wild hogs. 4 medelålders män ger sig ut på en roadtrip för att åter uppleva friheten. John Travolta spelar en roll och han tillhör mina favoriter, och även de andra gör bra ifrån sig. En film som passar när man bara vill skratta och njuta.Jag ger den:4 näckrosblad

Sedan har vi avnjutit Beck Den svaga länken.Finns inte så mycket att orda om den, Beck är Beck helt enkelt med grannen och Gunvald och givetvis ett lik eller två...Ändå gillar jag svensk film som inte är så slentrianmässiga som amerikanska ofta är. Den här rullen får:3 näckrosblad

Förra veckan såg vi Se upp för dårarna, även denna är en svensk film. Handlar om ett par kvinnor som söker in till polisskolan och blir vänner, men inte utan en massa trassel på vägen dit. Helt klart har den några roliga klipp, men mellan varven känns det lite krystat. Mitt betyg:2 näckrosblad

Idag sak lilltösen till dagis hela förmiddagen och eftersom vädret ser hyfsat ut ska jag ut i svampskogen och härja. Jag har inte varit ute på nästan 2 veckor! Det beror på att jag har jobbat på i omgångar. Just nu går jag bredvid på mitt gamla jobb, då det har hänt en hel del på de 2 åren jag har varit hemma. Nya boenden och in i köket får vi inte gå längre, nya arbetstider och arbetsuppgifter. Efter två dagar känns det både rörigt och trist. På något vis känns det helt fel för mig och kanske beror det på att de boende blir allt sämre och sådan vård tycker jag inte om. När jag började där fanns det inga liftar eller handikappsanpassade rum, alla kunde gå, äta och leva med stöd. Idag känns det mer som om jag inte är där kommer dem att gå under omedelbart. Det finns inte längre tid till fredagskaffe med musik och ingen spelar på pianot. I själva verket så pratas det inte så mycket alls längre eftersom de boende har svårt att komma ihåg både det som hänt igår och det som hände för länge sedan. Jag letar feberilt efter ett annat jobb, men det är synnerligen svårt att hitta något som inte kräver att man har akademisk utbildning.

1 kommentar:

Anonym sa...

å sen säger dem att massa akademiker är arbetslösa, knivigt det där... hoppas du hittar nått
/sparks