onsdag 18 april 2007

Utmaning

Niffin utmanade mig till att visa upp två orginella/udda väskor. Nu är det ju så att jag inte är någon väskmänniska alls. För det mesta syns jag med skötväskan över vagnen och den rymmer även mina grejer utöver barnsakerna. Lagom till Louises födelse investerade jag i en Baby Björn skötväska i svart, något begagnad. Den är både snygg och praktisk, sen efter Louise har vuxit ur blöjorna funderar jag på att använda den som sminkbag.
Nu raskt över till mina udda väskor. Den första är min vardagsväska och eftersom den är av jeans och färgade pärlor så passar den till det mesta. Jag köpte den för 4 eller möjligen 5 år sedan på torget i Varberg till det ringa priset 100 kr.
Den andra väskan köpte jag i en liten butik inriktad på smink,hår och andra festliga grejer. Jag skulle ha den till ett bröllop och föll direkt för paljetterna. Det går inte i mer än ett läppstift, puderdosa och ett paket näsdukar! Vill man inte ha den över axeln, går det bra att stoppa in bandet i väskan och hålla den i handen. Jag har faktiskt haft väskan flera gånger vid bröllop och fester och hittade även ett par matchande skor till!

2 kommentarer:

niffin sa...

Där kom de - så kul att få titta på! (Kan tänka mig att man blir på partyhumör med den lilla blingväskan! :P)

MissTaken sa...

häftiga väskor ;)