lördag 14 april 2007

I odlartagen

Äntligen helg igen och värmen flödar. Idag blir det grillning till kvällen. Köttbitarna ligger redan i marinad och gottar till sig. Jag och Louise spenderar mycket tid i trädgården och utomhus i största allmänhet. Gårdagens projekt finns här under en alldeles egen odlingsbädd. Här har jag sått gul lök, morötter, rädisor, sallad och dill.



Sambon har jobbat idag så jag har varit i farten och putsat alla fönster på utsidan. Förra gången jag putsade blev det så randigt efter fönsterskrapan, så den här gången lånade jag svärmors. Den fungerade perfekt och rutorna riktigt lyser! Lite lördagsshopping har jag hunnit med också, köpte två par nya jeans till Louise och 4 strumpor. Hon har fått ett nytt lass "ärvekläder" och de var svårmatchade till trikåbyxorna. Jeans passar till ju till allt.

2 kommentarer:

Aradil sa...

Aah, låter härligt med såväl grillning som odling! Här grillades också igår kväll, men jag har inte hunnit ta itu med min lilla odlingsplätt ännu. (Fast gräslöken är stor och timjanen likaså)

Grodan sa...

Ännu finns det tid för att odla grönsaker!Det är bara jag som är tidig!