onsdag 21 februari 2007

Veckans bekymmer och resultat

Äntligen har jag blivit färdig med åkpåsen till dockan. Känner mig såpass inspirerad att jag fortsätter med en tröja. På bibblan (mitt favoritställe) fanns det en bok fullt med stickade dockkläder. "Sticka dockkläder av Målfrid Gausel" Satt och funderade på en massa som jag kunde göra efter tröjan blir färdig. På bibblan fanns det även en bok där man kunde sy till dockor, det ska jag också göra. Fast där jag har symaskinen är det lite dåligt med värme så det får vänta tills våren är här.

Under den senaste veckan har jag och sambon kollat på Gps och kommit underfull med att det finns en uppsjö av dem. Vi lusläser kataloger och finkammar nätet efter en som klarar fritidskartan som jag vill ha ute i skogen och vägar i Sverige och övriga Europa som sambon vill ha. Den ska klara vatten och helst ha svensk manual och touchknappar. Vi har hittat en del till det hissnande priset av 6000 kr! Hjälp vad dyrt, men vi får se det som en investering.

I söndags när jag läste tidningen såg jag att Brittan rakat av sig håret. Jag funderade över varför hon gjort en sådan drastisk sak och kom fram till följande orsaker:

1. Hon har drabbats av löss fick panik och rakade av sig håret. När mina äldre söner hade löss så klippte sig äldsta sonen frivilligt och han hade hår till axlarna. Sen körde vi med lusmedel som fungerade utmärkt! Annars trivs inte löss i rakat hår heller frö den delen.

2. Hon har mixtrat så mycket med håret så att det har börjat ramla av och hon skyndar på processen.

3. Hon har helt enkelt inte tid att göra iordning det. Skulle kunna fungera även för mig. Hur trist är det inte att tvätta håret varannan dag för att se någorlunda fräsch ut?

Lite skämtsamma anledningar och jag hoppas att hon får ordning på sitt liv. Själv måste jag snart gå till frissan och bestämma mig om jag vill göra en förändring eller ha kvar frisyren som jag har nu!

2 kommentarer:

niffin sa...

Den blev jättefin!! :P
(Mm, visst är bibblan bästa platsen ;)

Anonym sa...

Mycke fin! Duktig du är ;D