onsdag 14 februari 2007

Kroppshår och veckohandling

Ha en riktigt skön alla hjärtans dag allihopa! Här firar vi inte så mycket, men jag har fått en röd ros och sambon har fått middag. Till kvällen har jag fixat hallonsorbet. Det är något jag inte provat tidigare så det ska bli kul att provsmaka.

I måndagskväll ville inte bebban sova så jag hamnade framför dumburken lite senare än vanligt(läs efter 22) och tittade på treans program om kroppshår. Tyckte det var lite kul att se på då jag har följt debatten hår eller rakat en längre tid. Här fanns det kvinnor som ville ta bort allt kroppshår permanent och de som hade mycket och trivdes med det. Jag funderade på hur jag skulle känna det om jag tex. hade skägg och om jag skulle behålla det? Det hade en kvinna gjort, men jag hade nog fegat ut där. Fast jag vet inte ens om jag skulle vilja ta bort håret i armhålorna permanent heller. Tänk om man nån dag ångrar sig?! Håret på smalbenen däremot skulle jag inte ha nåt emot att skippa, inte för att jag är nojig eller så men det skulle underlätta på sommaren. Skönt att inte behöva raka sig. Bikinilinningen skulle inte vara helt fel att bli av med, men det gör nog allt för ont. I somras provade jag på att vaxa den med sådana där remsor. Ja inte hela untan det som stack utanför trosan och det var inte så farligt med smärtan som jag hade trott. Sen slapp man tänka på det i nästan 6 veckor. På benen tyckte jag att det fungerade mindre bra. När jag satt där i soffan och såg en del håriga damer så tyckte jag att jag ändå var ganska lyckligt lottad med ljusa fjun på både överlår och överarmar så att man iallafall inte behöver ens fundera på att ansa sig där!


Imorgon torsdag väntar som vanligt städning och veckohandling. Jag har hört att det ska vara dyrare att veckohandla än att handla flera gånger i veckan. Det är lättare att plocka till sig lite extra då. Jag tycker alltid att det hamnar lite extra i vagnen, men som småbarnsförälder så finns det sällan något roligare än att äta gott då man sällan är ute på vift. Fredagsmys är heligt och då äter vi ofta pizza, tacos, paj, eller grillar. På lördagen brukar vi äta lite mer avancerade grejer typ gratäng med kött och något gott till efterrätt. Något vi är riktigt dåliga på att äta är godis och det kan bero på att jag och sambon inte delar samma smak. Jag gillar enbart salt lakrits och choklad, sambon föredrag vingummin och punchpraliner. Därför känns det ganska så okej att vi frossar lite extra varje vecka på matsidan. Något annat som går åt här hemma är glass som alltid finns i frysen. Perfekt när man inte har så mycket annat att bjuda på! Dessutom är det gott med glass till äppelpaj, kladdkaka och mycket annat. Nej, nu får jag sluta skriva om allt gott det börjar vattnas i munnen.

1 kommentar:

Aradil sa...

Ja, tänk att slippa raka benen på sommaren :) Jag har ett sådant där tortyrredskap som dom kallar för silke pil. Den är fruktansvärd, men när man väl klarat av att använda den så slipper man raka på ett tag.

Hos oss blir det definitvit billigare att veckohandla, då kanske det slinker ner en extra grej annars slinker det ner en grej varenda gång...

Hoppas du har en toppenmysig Alla hjärtans dag!
Kramar