onsdag 14 november 2007

Vård av sjukt barn

Så har då två lugna dagar förflutit, men inatt stod det en ledsen kille i sovrummet igen och pep; Jag har kräkts i sängen.
Lilla goa Filiph som fram tills nu aldrig haft magsjuka fick bäddas ner på golvet jämte spann och stränga förmaningar om att hålla sig i källaren. Ont i magen som bara den och upp kom det tills magsäcken var tom och nu vilar han efter den persen.
Storebror är uppe och mår bra, men än tar vi inte ut någon glädje. Jag får vara hemma från jobbet ytterligare två dagar, de enda två dagarna jag jobbar den här veckan! Fast jag inser ju att de inte vill ha in någon magsjuka där på sjukhemmet. Det blir nämligen katastrof för både vi som jobbar och de boende.
Idag ska jag fortsätta handarbeta på adventskalendern och kanske gå en sväng med de yngre barnen.

Inga kommentarer: