söndag 8 juli 2007

Regnet det bara öser ner

Idag regnar det igen...Den här bilden på skatan tog jag för ett tag sedan och jag tycker faktiskt riktigt synd om honom. Han dök upp under taket på vårat uterum och jag fick syn på honom där han satt och huttrade. Utanför hällregnade det och det är verkligen illa när till och med skatorna söker skydd!



Trots att det har regnat ihärdigt har vi under veckan lyckats genomföra en hel del aktiviteter iallafall. Tur med vädret hade vi i onsdags när vi gick på Torget i Varberg och jag hittade äntligen en jeanskjol som satt helt perfekt. Den gick på det hisnande priset av 849 kr, men det var 50 % på den!
I torsdags åkte vi in till Borås för att avnjuta fika och Andreas Johnson. Jag åkte med mest för att fika och att småkottarna var hos farmor och farfar, men han var faktiskt riktigt bra. Så till er därute som inte har sett honom, gör det! Vi blev imponerade av ett trumsolo han svepte av i slutet, det var häftigt.
I fredags var vi en kort sväng på Liseberg och den turen blev lite kortare än vi hade tänkt för det började ösregna!Positivt var ändå att det inte var så mycket folk vilket innebar att Oliver hann åka upp ett helt stort häfte på bara 2 1/2 timme. Jag och Oliver fick ganska så raskt investera i varsin regncapé och vi var inte ensamma om det. Försäljningen av paraply och regnattiraljer måtte vara skyhög på Liseberg! Vi åkte det mesta för de små barnen, men hoppade över pariserhjulet, virvelvinden och farfarsbilar. Louise som inte gillar att åka bil skrek på vägen in, men sov sig igenom hela besöket. Här har vi två bilder från nöjesparken.


1 kommentar:

Anonym sa...

hehe ja går alltid där när de regnar å åker kållerado hehe /sparkling