onsdag 11 juli 2007

En ny mobil!

Semestern tickar på och vi har varit på Borås djurpark kanske slänger jag upp en bild lite senare. Sen har jag kommit över en ny telefon som heter Qtec. Förrutom att man kan ringa på den, kan man använda den som en pocket pc. Inte för att jag är pryltokig, men lite kul är det när man kan skriva med ett tangentbord istället för att bläddra bland bokstäverna på en vanlig telefon. Jag kan även skriva direkt på skärmen med en penna, surfa (bara jag skaffar nån kod) lyssna på musik, skriva i word eller kolla på bilder. Bäst av allt är att den är windowsbaserad så att till och med jag förstår mig på den. Idag har jag lagt in en nya snygg bild att kolla på istället för den som låg i och det var lika lätt som att byta bakgrund på datorn! Nästa vecka när vi ska till Öland så funderar jag på att blogga från telefonen, om jag nu har lyckts få igen tjänsten tills dess.

4 kommentarer:

niffin sa...

Låter spännande med telefonen! *gömmer min urgamla* ;)

Anonym sa...

Wow, det låter som en riktig "värsting-mobil" :)
Själv kan jag inte ens ta bilder med min och internet är bara inte att tänka på *vill också ha!*

Grodan sa...

Sen gäller det ju bara att få igång internet vilket har visat sig lättare sagt än gjort!

Madeleine sa...

Hej! har googlat nu i en evighet på bakgrunds bilder och blogspot men ingen som vet hur man byter från dom tråkiga mallarna till en valfri bakgrund. Trodde det var omöjligt tills jag hittade din blogg.. Superfin! Men hur gör man?
Har hittat gif. bilder som jag vill ha dels sm bakgrund men även som en lite bild där uppe. Vill ha en lika fin blogg som du! :) Vill du vara jätte söt å förklara hur man gör? Kramar Madde