lördag 9 februari 2008

Äta,röja och sortera

Idag har vi varit hos mamma och ätit semlor eller meslor som Oliver säger. Det är så gudagott och kaffesugen som en gris var jag också! Igår var jag hos en väninna som har gått med i viktväktarna så där blev det då ingen semla! Däremot tittade jag i boken med recept och hittade en hel del gott. Nästa gång hon ska iväg på möte ska hon köpa två böcker till mig då jag känner för en liten uppdatering i recepthyllan. Trevliga bilder var det också och hungrig som en varg var jag igår kväll när jag satt och bläddrade i den. Snabba lätta vardagsrecept kan man aldrig få för många utav. Gårdag kvällen avslutades med en kebabpizza för min del och tydligen var det fler som var sugna på det för väntetiden var hela 30 minuter. Kan tillägga att den smakade helt underbart när jag väl fick äta.
Hela nästa vecka är jag ledig fram till helgen och då ska här röjas iordning! Har jag lite tid över kanske jag ska till gymmet också för att spana in om det är något för mig. Jag ska byta gym till ett där det finns barnpassning på kvällstid, vilket innebär att jag inte kan skylla ifrån mig längre. Ett annat projekt som måste tas tag i är att sortera alla diabilder ifrån pappa och skicka iväg dem så jag får dem på en skiva. På något vis känner jag på mig att jag kommer och ha fullt upp hela veckan ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, semlor! Jag har gjort tappra försök under helgen att få fatt i en, men det har misslyckats. Inte fick jag någon i tisdags heller så snart får jag nog ett utbrott ifall jag inte får en semla!!!

Låter härligt med en ledig vecka, även om den är fylld med aktiviteter och så himla praktiskt med barnpassning på gymmet!

niffin sa...

"Meslor"!! * ♥ *