lördag 8 december 2007

I juletider

Här har det varit tyst ett tag och det beror på att jag har haft fullt upp på jobbet. Vi har fått utöka en tur med en timme vilket gör att jag har varit ganska så trött på kvällarna. Idag däremot ska vi iväg till Liseberg och roa Oliver med en massa tomtar, karuseller och god mat för oss vuxna.

I torsdags hade vi julfest på jobbet vilket var överraskande trevligt! Vi lekte lekar och tjejen som höll i det hade med sig sing-a-long på playstation som vi fick sjunga till. Jag gillar att sjunga, men som sagt hellre än bra! Två personer sjunger karoke tillsammans och sen tävlar man mot varandra eller som i vårat fall la vi ihop våra poäng då det var tre lag som tävlade mot varandra. Lite överraskande fick vi högst poäng vilket gladde mig. Del två i tävlingen var textremsor mitt i en låt som i doobidoo, men vad svårt det var!Till sist körde vi introt på 10 sekunder vilket var lite lättare. Vårat lag vann och vi fick varsin tomte som pris!

Lite senare på kvällen hade vi den sedvanliga julklappsutdelningen och iår hade alla köpt något var och sen byttes det. Jag fick ett par snygga svarta sloggitrosor i min storlek, vilket var överraskande och mycket välkommet. Mitt paket med glasänglarna fick våran nya sköterska som blev väldigt förtjust. Det var med andra ord en mycket trevlig kväll och det kan vi behöva med tanke på hur stressigt vi har haft det på sistone.

Här på bloggen kanske det blir ett nytt julskinn lite längre fram

Inga kommentarer: