söndag 16 december 2007

Änglabegär

Änglar är min melodi i år av alla de slag. Vackrast just nu är glasänglarna som hänger i mitt vardagsrumsfönster och dessa vackra änglar fanns i miniatyr i Änglaboden på Liseberg. Tyvärr var varken mannen eller sonen intresserade av att köpa änglar just då till julgranen så jag kan bara dagdrömma om hur underbart de hade sett ut i just min gran. Hela butiken var fylld med sånt där underbart tingeltangel med guld, silver vitt och glaskristaller som jag inklusive de flesta andra kvinnor är förtjusta i! Som tur är i eländet har vi faktiskt 3 affärer inom gångavstånd som kanske kan tänkas ha små änglar till julgranen så jag får mitt lystmäte mättat. I lilla Louise fönster hänger det duniga änglar som mannen avskyr, men alla flickor som kommer hit får något drömskt i blicken. Kanske är änglar lite extra kvinnligt? I dagens pepparkaksbak gjorde jag massor med små änglar med de lilla måttet, ett stort ängla mått har vi inte. Det kanske jag skulle kunna köpa till nästa års bak. I jakten på fler änglar och de sista julklapparna så får jag hålla till godo med de jag redan har. Här är resultatet av gårdagens fanart på änglar... vad annars!
(Klicka på den så blir den större)



En utav mina änglar i fönstret.



Louise ljusslinga.

1 kommentar:

niffin sa...

Så vackra de är!
(Jag tror inte män får/tillåter sig
att bejaka sina "inre änglar". De gör det nog i lönndom. ;)