söndag 23 december 2007

Tänd ett ljus

Ännu en hektisk vecka har gått och mitt i allt julstök går mina tankar till alla ensamma därute. De som inte har någon familj eller de som inte känner sig välkomna någonstans. Julen bär på så många förhoppningar och önskningar att det ibland kan bli för mycket av det goda. Många är vi med minnen från svunna jular och det är många gånger svårt att göra alla till lags. För min del har den här julen varit mycket speciell redan då jag i veckan fick reda på att min far hade gått bort. En far som har varit frånvarande under hela mitt vuxna liv och som nu aldrig får chansen att se sina barnbarn växa upp. Min relation med farmor och farfar har minst sagt varit lite knagglig, men nu har vi åter knytit kontakt och jag hoppas innerligt att det kommer och förbli så. Jag vill skicka med en hälsning till er alla därute att det aldrig är försent att försonas oavsett hur lång tid det gått!

Jag önskar er alla en riktigt god jul och tänder ett ljus för pappa!

Inga kommentarer: