tisdag 2 oktober 2007

Renovering pågår!

Första löningen på väldigt länge har anlänt och jag har bestämt mig för att lägga en slant på renovering. Först ut är vårat trista mörka furutak i köket som nu under veckan ska bli vitt. Sen har vi pratat om att sätta nytt tak i hallen, även där är det furu och lägga nytt golv. Oliver har önskemål om nya tapeter och igår när jag var iväg och köpte färg så tog vi med oss tapetprover hem. Han vill ha en fondvägg med fyrhjulingar och resten av rummet i blått. De stora barnen som delar rum nere i källaren ska också ha nytt, fast där ska vi måla om. Egentligen är det inget fel på tapeten, men det finns ganska så stora märken i väggen efter de förra ägarnas hyllor och sådant och sen har vi bytt ut elementen vilket ledde till ytterligare märken. Idag ska vi köpa färg till deras rum och börja måla, men innan dess ska jag försöka grundmåla taket i köket.

2 kommentarer:

niffin sa...

Blir småavis här, för jag har så mycket furu hemma att när det är flyttdags, kommer det mesta att åka väck.

Lite ny färg gör så mycket! :)

Grodan sa...

Det blir väldigt ljust i taket, nästan att man får lite slottskänsla!
;)