lördag 4 augusti 2007

I jobbtankar

Semestern går mot sitt slut och jag har äntligen fått reda på hur det har gått med jobbet jag sökte. Det blev inte mitt, men jag blev erbjuden en annan tjänst som de ännu inte hade tillsatt någon på. Problemet var bara att jag skulle börja jobba klockan 6 på morgonen och på en ort som ligger 3 mil härifrån. Dagiset öppnar inte så tidigt! Dessutom var det en heltidstjänst och jag har svårt att tänka mig och jobba heltid så länge som barnen är små. Förhoppningsvis dyker det upp fler jobb hos samma företag och då vet de ju vem jag är och kanske har man första tjing den gången.

Tills vidare har jag ju kvar mitt gamla jobb och nu ska jag börja på det i mitten av september igen. Just nu raggar jag ett par nya jobbsandaler vilket inte är det lättaste om man är bredfotad som jag. De enda som sitter bra är de där riktigt dyra och jag har egentligen inte någon lust att lägga ut en förmögenhet på ett par skor som jag bara har på jobbet. Dessutom så hoppas jag ju på att hitta något annat och då kanske jag inte kan ha dem där. Den billigaste lösningen är nog att ha mina sommarsandaler till jobbet och till nästa sommar skaffa nya för säsongen.

Inga kommentarer: