måndag 15 januari 2007




Idag dagen efter stormen är här ganska stilla och lugnt. Gårdagen var blåsig och vi fick se brandkåren såga sönder ett nedfallet träd lite längre bort på gatan. Vi satt inne hela dagen och jag knåpade vidare på mina ps alster. Funderar på att göra en del uppdateringar på hemsidan, men måste hitta orken också för det projektet.
I morse började Oliver på sitt nya dagis, vi var där på studiebesök i fredags. Blev genast förtjust i alla öppna stora ytor och fönstrena som gick hela vägen ner till golvet. Förrutom en stor sal med scen och målaratelje på ett loft fanns det rum för vattenlek, musikrum, myshörna och ett rum för dockor och briojärnväg. I vissa rum fanns det små fönsterrutor i lårhöjd så att barnen kan kika in i ett annat rum. På småbarnsavdelningen fanns det rejäla skötbord och en altan för att en del barn vill sova middag ute i vagnarna. Utegården är både härlig kuperad och har rutschkana, gungor och sandlåda. Mellan allt detta löper det små asfalterade gångar att trampa runt på. Oliver var alldeles lyrisk när vi gick därifrån och längtan efter att få leka har varit stor hela helgen. Det första han sa i morse när vi gick upp var:"Ska vi till dagis nu?".
Idag har jag även ätit den första semlan och så god den var!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygga :o

Grodan sa...

Tack så mycket, för en gångs skull känner jag mig nöjd!