onsdag 24 januari 2007

Firefox eller IE?

Sambon bestämde sig för att byta till IE 7 igår och sa: Den funkar jättebra, ska inte du också byta?
Jag svarade: Varför byta bort något som redan fungerar bra? Jag behåller Firefox!
Varje gång som jag hör IE så gnisslar jag tänder. IE vill inte läsa in mina bilder på hemsidan, fast jag har ändrat dem x antal gånger! Jag retar mig på att det inte funkar och har nu kommit till den punkten att antingen får jag ändra om allt igen eller leva med att det inte funkar i IE. En vän till mig sa att jag kunde skriva på sidan att den är optimerad med FF, och sen nöja sig med det. Hmm... fast helst vill jag ju att alla ska kunna se! Frågan är bara hur många som använder FF respektive IE och vilken version av vilken. Hur ska man få detta att funka? Lovar att ta tag i mina hemsidebekymmer om ett tag igen samt att jobba på IE problemen.

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Firefox är toppen, slipper all reklam.

Anonym sa...

(Det där med bilder, du använder väl aldrig åäö, när du döper bilder?)

Grodan sa...

Nej, det misstaget har jag rättat till. Ibland verkar det som om det krånglar bara för att det ska krångla, men jag är ganska så envis. Jag har förlite utrymme på hemsidan och därför syns inte alla bilder just nu för det är för fullt. Ska i veckan omdirigera en del och göra om.
Själv är jag mycket nöjd med Firefox, som aldrig har trasslat med div. reklam som jag fullkomligt avskyr!