söndag 28 januari 2007

Shop til you drop

Håller på med hemsidan igen, det är dags för uppdateringar och då jag var färdig upptäckte jag att cute ftp (som jag har använt för att ladda upp hemsidan med)har lagt av. Hmm... ja,jag vet det var ju en provtid på 30 dagar som nu givetvis har gått ut. Istället har jag nu laddat upp med dreamweaver vilket funkar bra, men jag vet inte riktigt hur man skiftar till olika webadresser där. Det är något jag måste göra då snåla telia inte ger mig mer än 10 mb på en hemsideadress. Istället ligger hemsidan på numera 4 webadresser, så att allt får plats och då blir det genast rörigt. Nu har jag iallafall uppdaterat första sidan med lite info till den följden att bilderna inte kom med. Vilket jag "tror" beror på att sidan blev för stor igen. Suck, men det kommer att fungera så snart jag har införskaffat cute ftp igen (hoppas jag).

Idag och igår hade jag spenderbyxorna på. Igår gick vi en sväng in till vårt lilla centrum och shoppade loss på lindex. Filiph fick nya brallor,2 par strumpor och tre tröjor, Louise fick en underbar volangkjol i velour, petrolblå. Hela summan hamnade på 208 kr! Jippie =)Sambon som också var med hittade en ny mobiltelefon för ett bra pris (tyckte han) 900kr fattigare. Fast månadskostnaden blev inte så hög typ 129 plus det han ringer för.

Idag har vi varit i Borås på knallerian och där hittade jag ett par manchesterbyxor i nougat för 50 kr och ögonskugga i grönt för 16 kr! Alla reaställ gick vi igenom med entusiasm. Jag hade dessutom ett presentkort på Jc att spendera och såg till min förtjusning ett par jättesnygga jeans på rea. Kan ju säga att det var väldigt länge sedan jag handlade något i tum och tog den största storleken de hade, vilket var 32 tum. Ack ja, vad trånga de var runt låren konstaterade jag snabbt och lite besviket. Jag har nog snarare 34 i tum, men försöka går ju alltid. Tänkte faktiskt kika här hemma på Jc också ifall de har min storlek. Såg massor med snygga brallor fast de flesta var svindyra runt 700 kronor! Lilla Louise skötte sig bra under shoppingturen och sov sig igenom hela proseduren.

Inga kommentarer: