torsdag 28 december 2006

Nu har äntligen friden lagt sig över hemmet och alla måsten är gjorda! Har spenderat större delen utav dagen med att städa och tvätta. "Trista torsdagen göra" skulle jag kunna kalla det för. Idag har jag även veckohandlat också vilket jag nästan alltid gör på torsdagen. Det känns lite konstigt att alla är hemma och kan hjälpa till, men det är ju alltid välkommet. Satte alla barnen i arbete och de är duktiga på att både plocka undan och damma. Filiph som ska vara här på nyår följde med till affären idag för att köpa fyrverkeripjäser. Jag själv har aldrig gillat raketer så nu var det första gången som jag köpte några. Tittade oroad på tavlan med jättepaket på flera hundra och undrade vad Filiph skulle vilja ha och hoppades att det inte skulle gå på över hundralappen iallafall. Väl framme i kön säger Filiph då vad han ska ha och summan landade på 40 kr!! Ack ja, men många små raketer blev det och jag hoppas i mitt stilla sinne att inte jag behöver tända dem!
Igår var jag och mamsen på gymmet och tränade. Det tänjdes och sträcktes, flåsades och stönades och svetten den rann! Vi kände oss väldigt hurtiga och idag har jag träningsvärk i både lår och armar. Sambon pratade med mamma innan och även hon kände sig lite mörbultad och då kändes det genast bättre! Har bestämt mig för att träna lite oftare efter nyår, det kanske kan bli mitt nyårslöfte. Jag ställde mig faktiskt på vågen häromda´n för att se om julmaten hade satt sig. Till min förvåning väger jag nu mindre än innan jag blev gravid med Louise och jag bantar definitivt inte! Jag älskar mat och äter mycket, ofta och tar gärna om flera gånger. Visserligen är det roligt att jag gått ner, men jag ser ingen större skillnad än innan. Det kan ju vara muskler som har blivit till fett :)
Jag ser ut som en sån där yppighetsgudinna med härligt rundade former som går stick i stäv med modet (för det mesta). Har ännu inte hittat någon blus som går att knäppa över bysten och då har jag bara en c-kupa! Jag förstår inte vem som designar kläderna eller om de överhuvudtaget ser oss vanliga kvinnor, för utbudet är katastrofalt. Visserligen tillhör inte jag de smalhöftade längre, men köper man en byxa i 42-44 så släpar byxbenen en 20 cm nedanför foten istället. Jag är bara rund inte 1, 80 lång oxå!! En del brallor får man ju inte ens upp ovanför gumpen! Fast en grej ska jag nog skaffa mig till våren och det är ett par riktigt smala jeans, för om smalbenen är jag fin och upptill ska jag antingen ha en sån där lång lös och ledig tröja som effektivt döljer alla veck. Eller en typ klänning, tunika med lös skärning!

Inga kommentarer: