fredag 22 december 2006

Så är då dagen nästan till ända och jag har faktiskt fått gjort mer än jag trodde i morse. Jag började ju dagen med att sätta mig framför datorn och svisch så gick tiden och när jag tittade upp var klockan redan 10. Det jag pysslade med då var att sätta upp denna blogg, sen gick jag raskt vidare till att göra en bakgrund till en kompis och där rök ytterligare en timma eller två! Här fick jag en väldig fart och gled snabbt ur morgonrocken och for fram med dammvippan i hösta hugg. Passade under tiden på att ringa till bästisen som inte heller hon hade kommit igång än...fast hon har ju förståss 2 småttingar att ta hand om och får inte sova om nätterna. Har nästan glömt hur det var att inte få sova, min stora tös är ju redan över året. Samtalet bröts ganska så snart av för hos henne åkte en tallrik fil ner på golvet och det är svårt att svabba med bara en hand. Jag damsög snabbt golven och konstaterade att det var middagstid. Utfodrade barn och mig själv och Oliver frågar igen:" När ska vi göra julgodis?" Varvid jag en aning stressad säger efter lillasyster har somnat. Idag har jag tur och hon somnar nästan med en gång som vanligt vid bröstet.
Vi skrider till verket och Oliver har redan dragit fram en stol till spisen. Han får i uppdrag att röra i vaniljkolasmeten så börjar jag med apelsintopparna. Det flyter på jättebra tills lillasyster ger hals, precis när jag häller i apelsintopparna i formarna. Säger åt Oliver att gå in till Louise och det gör han. Sen hämtar jag de bägge barnen och kommer ut i köket och vädrar något bränt! Ja, ni kan ju gissa vad som har hänt, jag rusar fram får fatt i kastrullen och häller snabbt ut smeten på en plåt. Smakar lite försiktigt, men som tur är smakar det helt ok. Däremot ser kastrullen ut som 7 svåra år. Spenderar en halvtimme på att skrubba rent kastrullen. Oliver passar på lite senare att bjuda både sin pappa och grannen Josef på julgodis. Sen åkte vi in för att handla de sista julklapparna och jag skulle prova den där snygga klänningen som jag tittat på i skyltfönstret. Det visade sig bara finnas small och xl kvar. Small var small, och xl satt visserligen bättre, men såg inte alls ok ut. Struntade i allt och åkte istället för att köpa pizza. Nu sitter vi här och myser mätta och dästa. Imorgon ska jag klä granen och griljera julskinkan och mellansonen Filiph kommer. Längtar redan!!

1 kommentar:

Aradil sa...

Vill bara önska dig och din familj en riktigt fin julhelg!