måndag 25 december 2006

Skriver några rader i juletiden! Sitter uppkrupen i soffan med en sovande bebba i famnen och gonar mig. Mycket julmat och väntan förstås. Höjdpunkten för Oliver var tomten och julklappsutdelningen. Min höjdpunkt kan ha varit risgrynsgröten på kvällen. Det var ett ganska stilla firande i år och inte så hysteriskt ändå som det ibland kan bli. Jag själv hade inte ens önskat mig något särskilt till jul, men fick ändå pengar och ett presentkort. Idag dök även äldsta sonen upp och berättade hur han hade haft det. Ser fram emot att bara vara hemma med alla i några dagar utan väckarklockan som jagar upp oss till vardags! Mamma var här idag en sväng och klämde hurtigt ur sig att vi kanske kunde göra något trevligt tillsammans. I nästa andetag pratade hon om att gå till gymmet och jag höll nästan på att sätta kolan i halsen. Har inte varit på gymmet på väldigt länge och har haft massor med ursäkter för att slippa. Nu gick det inte att slingra sig längre så på onsdag är det dags att svettas lite igen!
Det här med hemsidor är spännande. Jag har hållit på ett tag nu för att få upp en hemsida och nu har den sett färdig ut. Skulle bara ladda upp den och sen skulle det vara klart. Det visade sig vara en hel vetenskap eller så är jag bara en teknisk idiot. Försöker först själv och går bet rådfrågar handboken hjälper inte. Ringer till sist datasnillet som brukar hjälpa mig, men inte heller han får ihop det! Ger upp, sen visar det sig en massa mysko fel i länkar som jag tror att jag har provat x antal gånger! suck! Har nu grejat iordning allt igen och ska göra ett nytt försök imorgon med ett annat program. Dessutom krånglade en länk till en gästbok och sen fungerade den igen utan att jag gjort något, hur skumt är inte det?

1 kommentar:

Aradil sa...

Det är väl det som är tjusningen med hemsidespillande ;)
Så himla kul när man äntligen får det som man vill ha.

Lycka till på gymmet!