fredag 22 december 2006

Hej alla därute och välkomna hit till min första blogg! Det ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig. Idag två dagar innan julafton är sonen Oliver något stirrig. Väntan på julafton är lång, men innan julafton är det iallafall lördag och då får man äta godis. Oliver var med i affären igår och handlade. Det brukar han inte vara för han är på dagis 3 timmar om da´n. Han tyckte därför att det var jätteroligt, tyvärr delade jag inte hans entusiasm. Den dog ungefär när jag fick se den fulla parkeringen! Jag var ändå ute på fm... nåja inget att göra åt det bara att tugga i sig. Handlingen gick faktiskt över all förväntan och det sprangs inte mellan några kundvagnar eller kördes på framförvarande på hälarna. Oliver höll sig snällt intill vagnen och Louise som satt i, skötte sig också bra. Däremot fick jag välja för andras ungar som sprang omkring och skrek och jagade runt bland fruktdisken! Oliver ville ha en påse päron, en risifrutti och en gottepåse i lösvikt. Det kändes ganska ok och han var duktig. Jag drog en lättnadens suck när jag hade packat in varorna i bilen och vi körde hemåt. Godispåsen är nu undanställd i väntan på lördagen, men idag har jag utlovat att vi både ska göra julgodis och klä granen, men innan dess måste jag tyvärr städa. Inte så att jag vänder upp och ner på hela huset, men det blir vanlig veckostädning. Igår gjorde jag rent i ugnen och skurade diskbänken fin med nåt vitt medel som gör att den glänser. Idag återstår att damma, damsuga och torka golv! Hinner jag med något mer så ska jag köpa de sista julklapparna till kvällen.

2 kommentarer:

Aradil sa...

Vad kul att du fått igång en blogg. Ska bli kul att läsa vad du har för dig.

niffin sa...

Wii, här är du ju! :P
(Niffin här.) Sätter upp dig på min länklista!:)