torsdag 17 januari 2008

Semestern är spikad

Ja, ni läste rätt. Redan efter nyår började det pratas semester på jobbet. Vi ingår i grupper om tre personer i en grupp. Vidare får vi semester i juni, juli eller augusti. Alla får alltså inte samma månad eller period. På det sättet har vi alltid någon ordinarie inne och företaget sparar in på semestervikarier! Jag hade turen att få mina 4 veckor under industrisemestern som jag önskade. Det innebär 4 gemensamma veckor med sambon och barn samt 2 veckor på Böda Sand!

Har under veckan sökt 2 nya jobb som verkar roliga och intressanta. Det ena är en tjänst som ordermottagare/marknadsassistent och det andra är ordermottagare/packare. Hoppas innerligt att något av ovanstående tillfaller mig. På jobbet har en av mina favoritmedarbetare kommit in på högskolan så nu blir det nytt folk igen! Några av mina arbetskamrater har också planer på att byta jobb. Bäst av allt vore det om vi alla kunde få jobb på samma arbetsplats igen!

1 kommentar:

niffin sa...

*håller tummarna för dig* :)

(Härligt att du fick semester när du ville! Det brukar bli mycket pusslande annars.)