onsdag 9 januari 2008

I väntan på slutrean

Kändes väldigt skönt att packa ner tomtarna och julen i sina lådor igen! Nu är det ju ett nytt år och nya tag, fattas bara att rean kommer igång också på slutspurten. Känner ett visst begär efter att skaffa lite nytt till mig själv. Mest av allt skulle jag behöva strumpor. Hur kommer det sig att alla strumpor går sönder ungefär samtidigt? Efter en vecka har jag använt upp alla favoriter och bara de med taskig resår finns kvar. De som egentligen borde ha kastats vid senaste utrensningen.

På tal om utrensning så har jag gått igenom mitt trosförråd. Alla missfärgade och illasittande underkläder åkte ut. Gissa vad jag upptäckte när detta väl var gjort? Jo, nu har jag bara trosor som räcker i 10 dagar! Strumpor går väl an att hitta, men trosor är ett värre kapitel! Jag har för min del upptäckt att hipsters med väldigt låg modell inte skär in i rumpan. Det kan bero på att de sitter så lågt att de inte kommer någon vart eller så har jag bara haft tur på den fronten. Ett hett tips från jobbarkompisen var att köpa sloggi, de sitter alltid perfekt och kanske kan det vara värt att prova. Om inte annat får jag chansa på att de på Gekås har kvar de trosmodeller som satt bra sist jag var där.

Innan jul gick jag faktiskt och köpte mig en ny lyxig behå i rött som kostade skjortan, men som satt som en dröm. Till denna fanns också ett par trosor som jag nästan kunde se framför mig att de skulle sitta galet. Expediten sa då att de även fanns i string, vilket fick mig att frusta av skratt. De var just alla stringtrosor som åkte ut i senaste röjningen, för jag gillar inte längre den modellen. Jag nappade inte på den idén heller utan hade istället ett par vanliga taitrosor till (sloggi i svart med spets) och kände mig riktigt sexig.

På rean skulle jag behöva köpa strumpor, trosor och kanske någon ny behå. Fast det där med behå är svårt det också. Jag gillar inte för mycket vaddering och brösten får inte pösa över och den ska helst kunnas ammas i med! De hade fina amningbehåer i den lilla affären med bygel och allt som såg helt okej ut så jag kanske skulle göra ett nytt besök där igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja har superproblem me att hitta bekväma trosor, kan inte rensa ut för då räcker inte de som blir kva å ja hittar i princip aldrig nya... gillar bara såna med en tajtresår under rumpan så dem verkligen inte åker nånstans, riktiga boxers typ. fattar inte hur folk orkar med alla andra konstiga trosor. hoppas du hittar nått på rean!

Grodan sa...

Håller med dig Sparks, hellre en riktigt "tantmodell" än en vacker som sitter illa. Jag har också sådana med resår under rumpan och de brukar jag använda under kjolar för då syns det ingen kant på rumpan! :)