tisdag 6 augusti 2013

Återbesök hos sjukgymnasten

Väl hemma igen efter tre veckor bokade jag en ny tid hos sjukgymnasten. Den här gången fick jag samma tjej som vid det första tillfället. Under det andra återbesöket hade hon semester och jag fick en annan tjej. Nina heter min sjukgynmast. Jag fick berätta vad jag hade gjort och hur övningarna går samt visa hur jag gör dem. Hon tyckte det var jättebra att jag övar i vattnet och det får jag gärna fortsätta med. Övningarna såg också mycket bra ut och hon var även nöjd med hur jag går. Jag fick två nya övningar att stå på ett ben på en balansplatta och att göra tvåhävningar med bägge fötterna 20 x2, samt två strechövningar till det. Den ena strechövningen gick bra, men den andra hon visade begrep jag hur jag skulle göra men benet vägrade. Jag fick en annan lite lättare då. Sedan kunde jag prova att cykla på motionscykel i 5 minuter med lätt motstånd. Jag provade och det kändes riktigt tufft. Om två veckor ska jag dit igen och då väntar nya utmaningar.Fortfarande har jag svårt för att gå nedför en trappa samt att det inte har blivit mindre ont i hälen. Ibland säger barnen att jag inte haltar alls utan att jag går som vanligt, men jag blir också trött mycket fortare. Efter att ha gått och stått upp i några timmar är benet stumt, svullet och hälsenan stramar rejält vilket leder till att jag linkar.

Inga kommentarer: