tisdag 18 juni 2013

Gipstiden går mot sitt slut

Idag är det sista dagen kvar med gipset. Imorgon ska jag ta av det och besöka sjukgymnasten. Det känns riktigt bra. Under de här tre veckorna har jag satt ner den gipsade foten så ofta jag kunnat och emot slutet har jag belastat den ytterst lite. Här har jag låtit smärtan sätta gränsen. Gör det ont har jag omedelbart slutat. Så här i slutet märker jag att foten inte svullnar lika lätt och det går att "sitta som folk" vid bordet och äta i en timme eller två utan problem. Jag har även försökt att använda knäet mot en stol för att avlasta det andra benet när jag står upp och legat på knä vid trädgårdsarbete. Samt vickat och vridit på tårna och foten i gipset så gott det gått. Det gipsade benet känns nu ganska färdigläkt och jag väntar spänt på hur det ska gå imorgon.

Inga kommentarer: