måndag 12 januari 2009

Ännu en ny vecka

Det är redan måndag kväll och vart tog den här dagen vägen? Gick fort som attan på jobbet idag två företagsstäd och ett på börjat flyttstäd. Helgen gick också fort dock inte en viss natt...inte för att jag lider av sömnlöshet direkt utan för att dottern passade på att kräkas lite. Runt halv tre brakade det loss och kräkan hamnade på min kudde i mitt hår. Kan tänkas att detta måste vara en av de värsta tänkbara uppvakningskänslan jag haft på länge. Fort in i duschen för att tvätta håret och sedan byta lakan kudde och duscha dottern. Hon såg eländig ut huttrade och frös och mådde inte alls bra. Det dröjde bara en kvart innan hon kräktes igen, den här gången på handdukarna som jag hade lagt ut över sängen. Upp igen surrade ihop handdukarna sköljde av dem och slängde i tvätten, la ut nya och förmanade dottern att kräkas i spannen. Som tur är lyckades hon pricka hinken resterande gånger och efter två timmar var eländet över och vi fick sova igen. Kan inte direkt säga att aptiten var god hos varken dottern eller mig själv, men ingen annan har blivit sjuk så faran är nog över för denna gången. En liten bild på mitt troll fast här ser hon mer ut som en älva.

Även om aptiten på mat inte har varit så stor så spisar vi musik i stora lass. Jag har skaffat ett sing star med ABBA skiva. Både Oliver och Louise sjunger för fulla muggar fast de inte kan läsa texten, bara refrängen men det räcker bra. Bäst just nu är Mama Mia och Gimme,gimme, gimme.Jag hade ingen aning om vilken succé det skulle bli och till och med sambon erkänner att det inte var så dumt. Själv sjunger jag både länge och högt om än kanske inte alltid så rent, fast höga poäng blir det ändå! Känner ett sug efter fler skivor helst allihopa, men på tur står något svensk för barnen.

1 kommentar:

niffin sa...

Hoppas alla mår bra nu - det lät vådligt det där - & det med kudden & håret.. Hu! :\
(Själv har jag varit med om något besläktat för något år sen. Arvid låg på min arm i sängen & började ulka & jag blev lätt handlingsförlamad, för jag höll hans långa nos högt upp, så när han kräktes hamnade lite i hans öga! (Och på kudden.) Han fick faktiskt ögoninflammation av det & fick fara till veterinären. Sånt måste man nästan ha varit med om för att tro på! :P)