söndag 11 januari 2009

Fredags arbete i bilder

Jag lovade ju att lägga upp en arbetsdag i bilder så här kommer min fredag.



Städhink med medel i för badrummet i ett privathem. Jag hade två sådana "hemma hos städ" i fredags. Vilket innebär att jag städar i någons privata hem.



Rengöring av handfat med jif och skurnylon i vitt.



Rengöring av toalett...kolla farten på bild 2!



Frukost dags två grova bröd som jag har hunnit att äta upp, en banan och kaffe!


Väldigt bra damsugare, en nilfisk som vi i vanliga fall använder till företag, byggstäd och flyttstäd men de mindre damsugarna var slut så bamsingen fick följa med.


Eftermiddagen ägnades åt ett flyttstäd. Här syns den stora backen med medel borstar och annat vi använder till stora städ vilket också kan innebära sanering och byggstäd.


Min arbetsdag är snart slut och här har vi börjat packa in i bilen. På flyttstäd har vi med oss en hel del grejer plus ännu mer som ska kastas det ligger i den svarta säcken. I den vita påsen ligger använda trasor som ska tvättas på kontoret och så har vi ju alltid med stege för att nå överallt!

3 kommentarer:

niffin sa...

Jätteintressant att se ett proffs i arbete! :)
(Bävar du inför flyttstädningar? Det kan väl vara rätt igengrott s a s när man börjar?)

Grodan sa...

Nej, flyttstädningar är i regel ganska enkla. Allt ska vara i snyggt och rent skick oavsett hur det såg ut innan. Fast visst får vi in en del jobb där det ser ut som i "rent hus" fast lägenheten/huset är tomt. Handskar på och spackelspade i högsta hugg gäller i sådana lägen.

Anonym sa...

toa bilden va la inte den sexigaste:D haha