tisdag 26 augusti 2008

Snart är hösten här

Nu börjar hösten att närma sig och vardagen har kommit in i sin vanliga lunk igen känns det som. Har lite svårt att fatta hur fort allting går förbi! I helgen har jag varit ute i skogen och plockat svamp. Det kändes underbart att åter få ströva på mossa och lyssna på vindens sus mellan träden. En hel del svamp blev det också som jag tänkte visa upp här, men jag har inte tömt kameran på bilder än. Ni får vänta ett tag till på dem.

I jakten på dockskåpsmöbler har jag lyckats knipa ett vackert kök och Louise har redan fått sitt och installerat det i sitt dockskåp. I förrgår blev det en 70-talssäng som jag slängde in ett sista minuten bud på och fick. Den ska stå antingen i flickans rum eller i det dockskåp Louise ska få sedan när hon blir lite äldre. Lite svårt att bestämma mig har jag.

På jobbet rullar allt på som vanligt förrutom att jag har fått jobba extra på städfirman. Lite grann varje vecka nu och förhoppningsvis leder det mig till ett nytt jobb. Jag trivs som fisken i vatten och tycker det är riktigt roligt att städa. Den här veckan jobbar jag alla 7 dagarna så det blir inte tid till så mycket annat!

1 kommentar:

niffin sa...

Grodan, hoppas du läser detta - har försökt få tag på dig på alla sätt! "Colorizationsbedömningen på Paws" ;)

Ser fram emot skog- & svampbilder!