måndag 3 mars 2008

Vårkänslorna börjar ta fart

Idag skiner äntligen solen. Jag har varit ute på förmiddagen med barnen och beskurit äppelträdet. I trädgården finns det ännu hopp om våren och förutom snödropparna och krokusarna såg jag idag att irisarna har kommit upp. De planterade jag förra året så först nu kan jag se hur fina de blev. Här kommer några sköna vårbilder från min trädgård.



Snacka om en riktig glädje kick, en klick solsken!





Sist men inte minst kommer Louise nya baby born docka, gissa om hon är nöjd. Jag själv blev lite paff över den rosa ögonfärgen, men har läst mig till att de äldre dockorna blev rosafärgade efter ha blivit utsatta för solljus. Louise själv har inte sagt något om detta utan är helt nöjd med den och det är ju det viktigaste. Å andra sidan såg jag att det fanns fler baby born till salu på tradera...
Det gula setet har jag stickat och virkat själv, blev färdigt igår.
Idag var jag en snabbis på bibblan och hittade en ny bok med sydda dockkläder till just baby born. När jag hade bläddrat igenom den kom jag på att det nog var bäst om jag hade ett eget exemplar då det fanns så mycket fint i den. Beställningen är redan ivägskickad!



Sen hade jag ju tänkt att byta skinn igen här, men tiden försvinner lika fort som kaffet i koppen så ni kanske får stå ut med hjärtan ett tag till!

1 kommentar:

niffin sa...

en klick solsken - ja, det var det verkligen! Liksom den fina dockklänningen. :)

Nu är Q&A:en uppe på Bokstollarna!