onsdag 26 mars 2008

En hektisk påskhelg

Äntligen ledig!Helgen har bjudit på en hel del överraskningar för min del.På jobbet har det varit mycket att göra, det började på långfredagen med en kateter som inte satt som den skulle. Vi fick kalla in extra sköterska och beredskapssköterskan för att lösa det. alternativet hade varit att åka in till akuten och de hade en lång kö! På söndagen klev en man rätt ut i luften på stentrappan med en rullator och föll fem trappsteg ner i gruset. Han slog upp näsan och ett jack i pannan. Åter igen sköterskan på plats och ett telefonsamtal till akuten visade sig innebära att det nu stod 60 personer i kö för vård. Då man helst ska ta hand om öppna sår med infektionsrisken inräknad inom 12 timmar så var det inget alternativ. Istället fick vi plåstra om efter bästa förmåga med stripes och hoppas på att det inte finns några bakterier kvar i såret. I måndags möttes jag av nyheten av att 6 stycken hade magsjuka. Det känns så roligt att höra detta och att personalen som jobbade i lördags låg i magsjuka de med (jag var som tur var ledig då). På mitt pass använde vi därför engångsförkläden och plasthandskar i stor utsträckning samt tvättade händerna frenetiskt. Igår var det två som fortfarande var dåliga, men än så länge mår jag bra!
Idag ska jag uträtta en del ärenden och bara ta det lugnt med barnen, till kvällen blir det antagligen våfflor då vi hoppade över det igår.

1 kommentar:

niffin sa...

Ojoj, vilken dramatisk påsk!

(Har du lyckats undvika magsjukan?)