fredag 2 maj 2008

Saker som har blivit gjorda

* lämnat in kläder till insamling
* plockat bort alla vinterkläder ur garderob och byrå
* planterat ut örter
* strött på hönsgödsel i rabatter och land
* fixat iordning nere i hörnet på trädgården med markduk och täckbark
* målat där markisen ska sitta
* lagt upp grejerna på tradera och fått in mina första bud
* köpt vårskor till Simon,Louise och mig själv
* köpt nya tröjor till Louise då plötsligt alla tröjor i 92 var för små
* tittat och fått uppgifter på en skjutdörr till hallen
* satt upp nya torkvindan samt gjutit fast den i marken
* mattläggaren hörde av sig och kommer hit nästa vecka, idag har vi tagit bort den gamla mattan i trappen.

Jag har lite kvar att göra, men nu känns det som om allt går åt rätt håll. Det där med att ta det lugnt har aldrig varit min melodi! Inte min sambos heller nyss sa han att nu skulle vi inte göra något mer idag, men sen kommer vårat åvatten att kopplas på och nu ska vi skölja rent altantaket. Jag ska snart ut och hjälpa till med det. Annars har det varit en lugn vecka jag har varit dunderförkyld tät i näsan, ont i halsen och hostig! Typiskt när man väl är ledig. Städfirman har fortfarande inte bestämt sig för vem de vill ha? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det verkar bli samma utdragna grej som i somras när de inte kunde bestämma sig heller! Ha en trevlig helg allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej måste bara fråga hur man får en så fin bakgrund..

Grodan sa...

Man går in i Templates under html och sedan lägger man in de bilder man vill ha samt grejar iordning. Det krävs dock att man kan en del koder och gillar att pilla med sådant. Min sida är från början den bruna med mönster i kanten. Därefter har jag bytt ut orginalbilderna mot bilder jag vill ha. I botten har jag en bild som är ett mönster, det finns en hel del sådana på nätet. För att skaffa en bild längst upp utan den ordinarie
går du in under settings tror jag och istallet för en text lägger du in din bild.

Anonym sa...

Tack så mycket! Tror nog att det är för svårt för mig haha..
Så får leva med min gråa bakgrund.

niffin sa...

Puh, blir matt av att läsa!! :D

('Baskade städfirma då som strular så. :\