lördag 10 maj 2008

Jag har fått jobbet!

Äntligen har jag då fått svar av städfirman och jobbet på 50 % är mitt om jag vill ha det. Gissa vem som ville ha det! Då 50 % är lite väl lite har jag bestämt mig för att jobba kvar på min nuvarande arbetsplats de resterande 25 procenten och hoppas innerligt att chefen går med på att ge mig tjänstledigt resten. Med tanke på hur svårt det är att få tag på bra timpersonal med utbildning och som funkar med de boende så borde det gå vägen.
Resten av veckan har ägnats åt trädgårdsarbete då vårvädret har visat sig från sin bästa sida. Just nu ser det ut som en mullvad har varit framme lite varstans, men det är behövligt att gallra och flytta om då man inte är nöjd. I den ena rabatten fick stjärnflockan flytta ut för alltid då den bara fröar av sig hela tiden. Jag hade 100 tals miniplantor överallt och sådant klarar jag inte av!Ormögat fick också flytta då den sprider sig väldeliga den också. Fast jag är så glad i de blåa blommorna att den fick växa runt en gran som står lite för sig själv och där gör det inget om den sprider sig. Vidare har jag grävt upp alla röd/gula gullvivor och slängt dem då jag inte tycker om färgen, endast de gula tilltalar mig. Sen grävde jag upp alla trista påskliljor som bara skjuter upp blad, men ingen blomma.
Resultatet av detta är att jag har fått lite luckor i den ena rabatten i mitten som jag hade tänkt att fylla med något nytt. Frågan är bara vad jag ska sätta? En vit, rosa eller gul blomma på ca 50 cm skulle behövas för att det ska se bra ut i sommar.

Nästan alla saker jag satte ut på tradera har blivit sålt endast en sak blev kvar och nu har jag även skickat iväg allt och fått mina pengar. Måste säga att det var ett ganska smidigt sätt att bli av med grejer på och jag kommer nog att fortsätta att sälja där.

Nu till helgen jobbar jag igen kväll och kväll, men alla ni därute passa på och njut av de vackra vårkvällarna!

3 kommentarer:

niffin sa...

Stort GRATTIS till dig!! :D "Äntligen" får man väl säga, för vilken tid det tog innan de bestämde sig. Hoppas det går bra nu med de 25%:en också!

niffin sa...

Bokstollarna har sin första tävling: http://bokstollarna.blogspot.com/ :)

niffin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.