lördag 28 juni 2008

Dockskåpsbygget har tagit fart

Under de senaste veckorna har jag jobbat på Louise dockskåp. Nu har jag äntligen löst dilemmat med hur innerväggarna ska stå upp. Jag monterade isär ett par krokar till att hänga upp tavlor på gipsväggar med och plockade ur de små stiften. De spikade jag sedan i bottenplattan och golven så att det stack upp ca 1 cm. Mellan dessa stift kilade jag emellan väggarna och resultatet blev riktigt bra.
Idag har jag målat badrumsväggarna och taket. Golvet är en självhäftande bit plast som ser ur som kakel.
Nästa vecka dyker det förhoppningsvis upp ett paket från Panduro med scrapbooking papper som ska bli tapeter i övriga rum.





3 kommentarer:

Anonym sa...

wala pulos imo blog.

Anonym sa...

Thanks to the owner of this blog. Ive enjoyed reading this topic.

Anonym sa...

that doesn't happen everyday. wish you all the best.